Kokbok - Grekiskmat





Alexandra Pascalidou berättar om sin egen matresa i Min stora feta grekiska kokbok där hon valt ut de bästa recepten som utgör ryggraden i det grekiska köket. Det är en myllrande och slingrande berättelse om en ekonomiskt knaper men smakmässigt rik barndom som tar oss med från Rumänien till den lilla grekiska byn via Rinkebys dignande grönsaksstånd på torget till att själv leva småbarnsliv i stan.

Alexandras kulinariska utflykter fascinerar med sin variation av upplevelser och smaker, traditioner och högtider, anekdoter och möten med människor. Vi får lära oss mer om den grekiska matkulturen ? festerna, högtiderna och själva samvaron. Allt med det vackra Grekland i fonden ? stolta cypresser, oändliga olivlundar, kryddbestänkta kullar och röda vallmoängar som törstigt blickar ner mot det turkosblå havet.


Så beskrivs Alexandras bok - Min stora feta Grekiska kokbok. Jag vill resa till Grekland och uppleva allt, och jag vill åka in till saluhallarna i stan och köpa alla dessa läckerheter och tillaga dem hemma i mitt kök!

Denna bok är ett måste i min kokbokshylla, även i din?


Kommentarer
Postat av: Tove

En annan måste-kokbok är "En God Höst"! bläddra i den i någon bokhandel, köper du den kommer du inte ångra det!

2010-08-05 @ 20:47:28
URL: http://endorfinen.blogg.se/
Postat av: Tove

En annan måste-kokbok är "En God Höst"! bläddra i den i någon bokhandel, köper du den kommer du inte ångra det!

2010-08-05 @ 20:48:05
URL: http://endorfinen.blogg.se/
Postat av: Lesly Valencia

Åhh nice, den skulle man köpa in. Grekiskt är ju så gott :)

2010-08-07 @ 22:07:53
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0