Pasta




Hör du till dem som är "rädd" för pasta? "Det är ju inte bra att äta för mycket kolhydrater om man vill gå ner i vikt snabbt", för det vet du, eftersom du läst veckotidningar och löpsedlar?

Men hur mycket sanning ligger det i detta påstående?

LCHF är den stora dieten just nu, på gott o ont. Jag tänker inte ge mig in på att förklara de som händer fysiologiskt i kroppen vid en sådan diet. För då kommer ni att somna..

Det enda jag tänker ge er, är en liten funderare.

Hjärnan behöver kolhydrater som energi för att fungera.. LCHF låter dig endast äta 25 g Kolhydrat per dag, vilket är lika mycket som en banan!

Hur tror du att du själv skulle känna dig i kropp o knopp?

Jag hör iaf till dem som älskar pasta och jag skulle aldrig kunna gå på en kolhydratsfattig diet, för då skulle min kropp och framförallt mitt huvud vara helt offline.

Så, pasta älskare eller inte, jag vill iaf tipsa om en supergod pasta som jag nyligen testat. Zeta Casa Di Luca Fusilli är bakad på durumvetet Kronos, vilket ger den extra bra spänst och tuggmotstånd. En helt underbart god pasta!

Kommentarer
Postat av: Elin

Håller helt med dig! Man behöver ju inte äta överkoken snabbpasta precis. Skulle aldrig heller klara mig utan pasta!

2009-11-04 @ 15:06:11
URL: http://ieliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0