Veckans Träningsprofil - Louise Askebro - V.12



Namn: Louise Askebro
Ålder: 26 år
Bor: I Uppsala, men snart Sandviken-bo :)
Gör: Är utbildad Spa-konsulent och Näringsterapeut, jobbar för tillfället på Arlanda flygplats 
Familj: Pojkvännen Björn och hans dotter, mina vänner och mor och far
Motto: "What you see, you can be". Allt startar i tanken, fortsätter i visualiseringen och påverkar handlingen och därmed livet.
 
 
Min träning
Ashtangayoga på Ashtangayoga Uppsala 1 ggr/veckan. Jympapass på friskis o svettis 2 ggr/veckan. Ibland även 1 ggr/v gymet på Friskis. 
 
Vad jag tränar helst
Spinning! Får härlig energi under passet och mår kanon efteråt. Promenader under vår/sommar/höst. Älskar att vara utomhus i friska luften!

Värsta träningsminne
Step-up pass på Friskis när jag inser att jag har noll koordination när en bräda är med i bilden. Instruktören placerar mig längst bak i hallen för att jag inte hänger med...haha.

Bästa träningsminne När jag för första gången testar på NIA i en gammal squashhall på Cypern. Vilken underbar träningsform!

Mitt bästa må bra tips
Om man jobbar inomhus är det fantastisk att gå ut en stund (tex på lunchen), vända ansiktet mot solen, blunda och ta tre djupa andetag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0