Naturlig hudvård vs Parabener




Diskussionen om parabener i hudvårdsprodukter kan nog ingen ha missat. Nyheterna hade ett inslag i förrgår och idag står det i varenda tidning. Men egentligen, var detta något nytt? Jag har i och för sig jobbat inom SPA-branchen i 4 år, så jag har nog mer koll på vad en hundkräm innehåller, om man jämför med gemeneman.

Men den som tror att en chockrosa duschkräm med namnet Pink Passion, är bra för hälsan, räck upp en hand!?

Så vad ska vi göra nu? Är det dags att slänga allt i badrummet och börja lusläsa alla produkter innan man köper dem? Ett råd som jag kan ge er, tänk så naturligt som möjligt.

På de flesta hälsokostbutikerna säljs många bra hudvårdsmärken. Jag har tidiare tipsat om Biolivs hand & fotkräm med honung. Men i det här inlägget vill jag flagga för en hel serie som säljs på Life butikerna.

Den Svenskproducerade hudvårdsserien är fri från dessa omdebatterade ämnen och heter Daily Wellness Olive. Inom kort lanseras även serien Daily Wellness Ocean. 

Det är värt att lägga några extra kronor på din hudvård. För allt du lägger på huden, tas upp av kroppen. Du skulle nog inte komma på tanken att äta body lotion, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0