Spikmattan




6000 piggar + 5000 år = Shaktimattan

Vid första anblicken ser den inte skön ut. Massor av vita små "taggar" fästa på en liten madrass. Den sägs lindra och ryggont och muskelspänningar. Lindrar stress, ichias och sömnsvårigheter. Den ska även öka energin och blodcirkulationen i kroppen, genom att stimmulera akupunkturpunket på kroppen.

Först känns det lite obehangligt att lägga sig ned och ha en spikmatta som "madrass". Jag menar man ligger på en massa "spikar". Hur ofta har vi västerlänningar gjort de fram till nu? Fler och fler upptäcker denna "mirakelmadrass" och jag tror att jag börjar gilla den jag med.

Efter en liten stund klingar sen stickande "ont/skönt" känslan av och en värme sprider sig i hela kroppen. Man kan verkligen känna hur cirkulationen har ökat och trots att jag legat på spikar så känner jag mig lugn och avslappnad.

Detta är definitivt en behandling som jag kommer att testa igen!

Hemma Spa
Rekomendationen är 20-40 min per behandling. Mattan kostar mellan 600-700 kr och finns att köpa på de flesta hälsobutikerna runt om i landet.

På salong/SPA
Behandlingar på Salonger och SPA runt om i Sverige är mellan 15 - 45 min långa. Då kombineras de oftast med ansiktsmassage eller liknande. Men för dig som vill testa på just spikmattan, finns de behandlingar på 15-20 min och kostar då från ca 50 kr och uppåt.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Ytterts tveksam. :)

2009-03-13 @ 15:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0