Boktips - Möjlighetstänk



Vad är du lycklig över just nu?

Vad har du anledning att vara stolt över just nu?

Vad är du tacksam över?

Vad är du engarerad, ivrig och entusiastisk inför?

Många av oss tror att glädje och entusiasm är sinnestillstånd som drabbar oss när omständigheterna är goda. Men det är långt ifrån hela sanningen! Entusiasm är till stor del en känsla som kommer inifrån. Den dyker upp när vi tar kommando över oss själva och skapar de förutsättningar som behövs för att vår hjärna ska koppla på "glädje-systemet".

Frågorna är en bra början på att tänka optimistiskt och ta sig framåt, menar boken Möjlighetstänk. Frågorna ska besvaras varje morgon, försök att hitta något nytt dag för dag! Du kommer bli förvånad av hur snabbt din inställning förändras.


På kvällarna finns det också frågor som du kan besvara..

Vad uträttade jag idag?
Vem har gett mig en upplevelse idag?
Vad lärde jag mig idag?
På vilket sätt har denna dag ökat kvaliteten i mitt liv?


En bok som jag tror kommer hjälpa många som fastnat i en nedåtgåendespiral, som de känner att de är fast i och inte vet hur de ska ta sig ur.

Med andra ord, En härlig bok som får vem som helst att släppa offerkoftan och komma ut i den ljusa vackra världen och se möjligheterna igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0