Maratondagen på Hälsocenter i Sandivken

Receptionen på Hälsocenter fylls med förväntansfulla deltagare. Några av dem har testat förut, andra är helt nya.
En dam stannar till i dörröppningen med en stor gymbag och en mindre påsväska.

- De ser ju ut som att jag ska flytta hit! skrattar hon.

Framför sig har deltagarna 6 tim av gruppträning. Spinning, Core, Afro, Box, Body Pump, Body Combat och Power Yoga. En dag som var tänkt som en inspirationsdag från början, men som nu har blivit en dag att utmana sig själv.

Jag fanns såklart där och följde deltagarna på plats!


Det började med att gruppen på 20 personer delades upp i två gäng. Den ena halvan av gruppen började med Afro och den andra med Spinning.

Här ser vi Mirre in action! Ett Afro pass som var fyllt av glad musik och afrikanska trummor.


























Sammtidigt körde Hanna Spinning med den andra halvan av gruppen.




Efter Spinning/Afro var det dags för Core. Alla deltagarna samlades i gruppträningssalen där Afron precis hade varit.
Elisabeth peppade sina deltagare genom 30 min mag- och ryggövningar som skulle ge deltagarna stabilitet i bålen.







En stunds kort vila/stretch innan det var dags för Hasse att komma in och köra sitt Boxpass.




Boxpasset var ingen lek! Från början till slut var det fullt ös. Trots att det var pass nr 4 i ordningen lyckades
Hasse peppa deltagarna lite extra. Och till tonerna av Linkin Park och Metallica så orkade de lite mer!








Efter passet var det dags för den efterlängtade rasten. 45 minuter av vila och återhämtning, innan det var dags att gå in och fortsätta köra. 



Vad tyckte deltagarna?


 
Sara Andersson: Jag brukar gå här på passen men den här dagen ser jag som en utmaning!
Moa Mörtsell: Något jag gör som en rolig grej men samtidigt för att pressa mig lite extra. Det är roligt att kunna säga att man har klarat av ett maraton!



Emmelie Andresson: Jag gillar Afro, det är en jätte bra träningsform. Det är riktigt roligt att bara släppa loss!



Såhär peppade var alla deltagare och instruktörer!



För mer information om Hälsocenter i Sandviken
www.nyahc.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0