Föreläsning med Blossom Tainton Lindquist



120 min inspiration, glädje och energi. Det är hur jag sammanfattar Blossoms föreläsning - Bli expert på dig själv- .

Eftet sex säsonger av Toppform, böcker och tränings DVDer. Har Blossom blivit hela Sveriges Fitnessguru. Något hon påstår sig själv inte ha hittat på. Men inte heller försökt förhindra, då hon trivs i den rollen. Men redan tidigt i föreläsningen avslöjar hon att hon inte alltid är i Toppform själv, men att vi gärna får tro att hon är det.

- Allt startar i tanken mina vänner! Jag är i Toppform! Kom igen, allihopa på en gång!

Hela publiken säger samtidigt, - Jag - Är - I - Toppform! -

Så öppnar hon föreläsningen. Redan från starten är vi delaktiga i "showen".

Genom sitt humana och enkla sätt ger hon oss ett färdigt paket, fullproppat med tips och råd. Inga pekpinnar eller regler, bara ren fakta och tips på sådant som verkligen fungerar. Som vi sedan får anpassa till oss själva.

Hon går igenom punkter som tankar, andning, vätskebalansen, kost och motion.

- Hur många här inne ställer sig naken framför spegeln varje morgon och säger "Tjena Snygging!"? Utbrister Blossom

Hela lokalen fylls med skratt.

- Ljug för fan! Fake it til you make it! Det gjorde jag. Fortsätter Blossom

Genom hela föreläsningen så känner man den positiva och härliga energin som finns i rummet. Inte bara från Blossom utan även från oss i publiken. Hon smittar av sig, det går inte att sluta le. Vi får små mini pauser, där vi får resa på oss och göra rörlighetsövningar, sträcka på armarna, rulla på axlarna och balans övningar, blunda och stå på ett ben. Vi får även prova på en mini meditation på 25 andetag.

Tiden flyger fram, jag tittar inte på klockan en enda gång under dessa två timmar. Variationen mellan fakta och siffror blandas med skratt och roliga exempel. Blossom vet verkligen hur man ska ta en publik. Det märks att hon vet vad hon talar om. Hon får till och med alla att skratta hysterisk i 30 sek som avslutning!

- Kom igen nu! De ska kännas i magen imorgon! Säger Blossom och studsar runt på scenen som den världsvana fitnessinstruktör hon är.

När jag lämnar lokalen så känner i alla fall jag mig lite mer som en expert på mig själv. Åtminstone har jag fått en hel hög med tips som jag kan ta med mig. För JAG ÄR I TOPPFORM!


Citat som jag kommer att ta med mig och som jag vill ge till dig som läser... 

"Om man aldrig har testat så vet man inte. Den enda kunskapen är den upplevda!"

"Streck på dig och utstråla toppform. Allt börjar i tanken!"

"Det är 168 timmar per vecka, du har tid till dig själv!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0