Eco Chic - Te


Jag har tidigare tipsat om goda och nyttiga teer. När jag var på Coop och handlade nu i veckan så hittade jag något nytt  i tehyllan. Eco Chic-serien från Friggs. Med smakerna Vanilla Rhubarb, Green Chai, Sweet Citrus, Lemon Mint, Minty Liquorice och Berry Rosehip, blev det svårt att välja. Men Vanilla Rhubarb, vart den lycklige att få följa med hem i min pappkasse.

Eco Chic-serien är gjord på 100 procent ekologiska och naturliga råvaror. Basen är grönt te, rooibos och andra örter blandat med rikliga mängder äkta frukter, bär och kryddor. Till och med tepåsarna är gjorda av ett ekologiskt nedbrytbart material, som även sägs bevarar smaken.

Än så länge har jag som sagt bara hunnit smaka på en av de sex olika smakerna. Men Vanilla Rhubarb var en riktig goding som kommer att få stå lite längre fram på hyllan i mitt teskåp. Och känner jag mig själv rätt så kommer den att få sällskap av sina vänner Berry Rosehip och Sweet Citrus väldigt snart.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0