Veckans träningsprofil - Klas Karlsson - V.17



Namn
: Klas Karlsson

Ålder: 29

Bor: Falun

Gör: Mångsysslare


Min träning
Jag är en kille som lever för min löpning. Jag tränar rätt ofta, och för det mesta så blir det varannan dag. Oftast blir det ju löpning, men jag brukar variera att köra lite gym och lite simning. Men ibland så blir det öven badminton med en polare.


Värsta träningsminne

Mitt absolut värsta träningsminne, det var när jag körde ett långpass på 20 km i vintras. Det började med att det var jättefint väder ute, och en hel del snö. Det var runt -5, och det var klart väder. Rundan började otroligt bra, och kroppen svarade på bra. Men när jag hade 10 km kvar hem, så slog vädret om, och det började snöa skitmycket, och det började blåsa, så jag hade motvind i hela vägen hem. När jag kom hem, så såg hela jag ut som en snögubbe. Efter den rundan så låg jag förkyld i en vecka.


Bästa träningsminne

Ett av mina bästa träningsminnen kommer ifrån julen förra året, då jag och min familj firade julen i Oman i mellanöstern. Där på mornarna så brukade jag löpträna barfota rätt så tidigt om morgonen. Jag brukade ge mig ut runt 08.00 på morgonen och köra ett pass. Känslan när man sprang på den gigantiska och helt tomma och ödsliga sandstranden, och ha den enorma soluppgången framför sig, det är en känsla jag aldrig glömmer.


Mitt bästa må bra tips

Jag måste faktistk nämna två bra tips för att må bra. För det första så är det att laga riktigt god mat. Att göra det är lite som en passion för mig, och snacka om att man mår bra av det. Sen så är det att ge sig ut tidigt om morgonen och träna på sommaren i Sverige. Det finns nog inget bättre. Luften är så enormt skön tidigt på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0